Het nieuwe Creator Platform van Klarna heeft helemaal niets te maken met online achteraf betalen, maar illustreert hoe de Zweden hun portfolio uitbreiden. Vandaag hebben ze dit nieuwe online marketingplatform internationaal aangekondigd.

Winkeliers die de betaaldiensten van Klarna afnemen, kunnen nu ook marketingdiensten afnemen en zo hun omzet bij de betaalprovider beïnvloeden. Op het Creator Platform vinden 450.000 aangesloten retailers steeds meer influencers die hun invloed aanbieden. Dit zijn meestal fans van mode en lifestyle.

Zo werkt het systeem: nadat ze hun e-commercepagina’s hebben gekoppeld, kiezen winkeliers de producten die ze willen promoten en stellen commissies in om influencers te belonen. Met slechts een paar klikken kunnen geselecteerde influencers affiliate links toevoegen aan hun social media content. Op het platform kunnen retailers en influencers online chatten en cadeauverzoeken beheren. Het Klarnas-dashboard laat automatisch zien welke inhoud extra verkeer genereert, tegen welke kosten en hoeveel inkomsten worden gegenereerd.

De nieuwe dienst speelt in op het toenemende gebruik van sociale kanalen als medium voor consumenten om inspiratie op te doen voor welke producten ze moeten kopen.

Klarna streeft ernaar om volgend jaar weer winstgevend te worden na het doen van zware groei-investeringen, en investeert agressief om zijn diensten uit te breiden. Prestatie- en loyaliteitsgerichte marketing spelen daarbij een centrale rol. Deze ontwikkeling is voor consumenten vooral zichtbaar in mobiele toepassingen. Het aantal functies erin zal in een paar kwartalen flink groeien.

Het Creator Platform, dat vorige maand live ging in de VS, wordt vandaag uitgerold in de andere 44 landen van het bedrijf.

Creator Platform Klarna

Retailers zijn zo beter in staat om specifieke doelgroepen te activeren en hogere rendementen te realiseren via de samenwerking met influencers. Tegelijkertijd helpt het platform influencers hun inkomsten te vergroten door relevante producten aan te bevelen bij hun volgers.

“Elke minuut die influencers kwijt waren aan administratieve rompslomp kan nu worden benut voor het creëren van unieke content. Door toegang te geven tot affiliate samenwerkingen, merkcampagnes en activaties met internationale merken, helpt Klarna hen om een hoger rendement te halen uit hun bereik en zich te focussen op het produceren van hoogwaardige content”, vertelt Martin Landen, oprichter van APPRL en Head Social Shopping van Klarna. “Tegelijkertijd maakt Klarna het eenvoudiger voor retailers om met influencers samen te werken door creatief talent te identificeren dat goed bij hun merk past en de juiste kanalen te benutten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website maakt gebruik van cookies, accepteer het gebruik van cookies voor de beste ervaring op de site.