Klarna heeft de Klarna Conscious Brand collectie in Nederland geïntroduceerd. Consumenten hebben via de Klarna app toegang tot deze nieuwe collectie, die bestaat uit 105 internationale modemerken die door Good on You zijn beoordeeld op hun duurzaamheidsprestaties.

Via deze collectie kunnen consumenten kennismaken met het duurzame karakter van de beschikbare modemerken. Nederlandse consumenten kunnen via de collectie onderzoek doen naar modemerken en een geïnformeerde beslissing nemen op basis van duidelijke informatie over het duurzame karakter van die merken. Kings of Indigo, Kuyichi, MUD Jeans, O My Bag en Iron Roots behoren tot de vele Nederlandse bedrijven die hun producten aanbieden via de Bewuste Merken collectie. Good On You, het toonaangevende duurzaamheidsplatform voor mode, werkte mee aan de totstandkoming van de collectie.

Klarna maakt de collectie Klarna Bewuste Merken beschikbaar voor gebruikers via het menu van de app. Nederlandse shoppers kunnen vanaf vandaag via de app verschillende verantwoorde merken bekijken en bestellen. Good On You, een bedrijf dat merken beoordeelt op hun impact op mens, milieu en dier, heeft verschillende nationale en internationale modemerken in de Klarna Conscious Brands collectie hoge cijfers toegekend.

Duurzaam en verantwoord shoppen steeds belangrijker

Onder consumenten stijgt de vraag naar producten die op duurzame en maatschappelijk verantwoorde wijze zijn gemaakt. Zo blijkt uit een internationaal onderzoek dat duurzame goederen de afgelopen vijf jaar met 71% zijn gestegen.* Verder blijkt uit Klarna’s Shopping Pulse*** dat één op de drie consumenten vindt dat bedrijven duurzaam en maatschappelijk verantwoord moeten handelen.* Interessant is dat uit dit onderzoek ook blijkt dat bijna 20% van de Nederlandse shoppers nadenkt over de impact van de leveringswijze van hun bestellingen. Uit het onderzoek blijkt ook dat meer dan 1 op de 5 shoppers al bewust kiest voor merken die zich bezighouden met sociale en ethische kwesties.

Consumenten willen meer weten over het productieproces van een product en hoe dit het milieu en het maatschappelijk welzijn beïnvloedt, aldus Wilko Klaassen, directeur van Klarna Nederland. “Het kan echter moeilijk zijn om alle informatie te doorgronden”, zei hij. Het programma Bewuste Merken van Klarna, dat shoppers helpt bewuste keuzes te maken, is erop gericht dit probleem op te lossen.

Hulp bij de bewuste keuze van duurzaam

De Klarna Conscious Brand-collectie volgt op de introductie van de Klarna-app voor het bijhouden van de CO2-uitstoot. Deze toont de koolstofvoetafdruk van aankopen en stelt consumenten in staat om desgewenst te doneren aan klimaatvriendelijke initiatieven. Klarna’s Conscious Brand-collectie is een volgende belangrijke stap in het inspireren en verstrekken van mode-informatie aan consumenten over producten die op een milieuvriendelijke en sociale manier zijn gemaakt.

Modemerken moeten op een duurzame en rechtvaardige manier handelen om hun impact op het milieu te beheersen. Consumenten willen zien dat modemerken op een duurzame en eerlijke manier te werk gaan. De Klarna Conscious Brands-collectie biedt consumenten de informatie die ze nodig hebben om weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen, aldus Salah Said, hoofd Duurzaamheid bij Klarna. Om Nederlandse consumenten beter bewust te maken van de sociale en milieu-impact van modemerken, lanceren Klarna en Good on You de Conscious Brands collectie.

De Klarna Conscious Brands collectie is wereldwijd verkrijgbaar in 18 landen, waaronder de Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Australië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Oostenrijk, Polen, Italië, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Frankrijk, Spanje, Portugal, België en Nederland.

Deze website maakt gebruik van cookies, accepteer het gebruik van cookies voor de beste ervaring op de site.