Check Point Research waarschuwt dat er op Black Friday meer nepwebsites en online winkels zijn dan echte. Vermijd deze vervalsingen door de URL van de website die u bekijkt te vergelijken met lijsten met bekende phishing-websites.

Cyberbeveiligingsbedrijf heeft imitatie-e-mails gezien van DHL – de bezorgservice – en Louis Vuitton; beide zijn populaire luxemerken. Een op de vijf phishing-e-mails is vermoedelijk afkomstig van DHL en er zijn nep-e-mails gezien die zich voordoen als FedEx.

Naast het betalen voor het product, moeten klanten ook betalen voor de levering.

Criminelen gebruiken e-mails die doen alsof ze van DHL zijn om de inloggegevens van de ontvanger te verzamelen. In deze e-mails staat dat de ontvanger moet betalen voor de bezorging.

Veel bekende merken hebben hun volledige websites gedupliceerd met vergelijkbare domeinnamen of URL’s. Er wordt soms via een e-mail of sms naar een nepwebsite met deze naam gelinkt. Het is gemaakt om persoonlijke informatie of wachtwoorden van bezoekers te stelen, zoals betalingsgegevens of inloggegevens voor websites.

Buiten het rijk van de geloofwaardige werkelijkheid gaat deze belofte veel verder dan wat voor mogelijk wordt gehouden.

Tijdens Black Friday-verkopen kunnen klanten gemakkelijker worden misleid door nepwebsites. Ze voelen zich aangetrokken tot aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn, waardoor het moeilijker wordt om slecht onderzoek uit de deal te halen. Bovendien kunnen websites klanten onder druk zetten om snel te kopen. Dit helpt klanten voorkomen dat ze goed onderzoek doen.

Voorkom dat u het slachtoffer wordt door te winkelen bij vertrouwde, authentieke winkeliers, op uw hoede te zijn voor deals die te mooi lijken om waar te zijn en te controleren op misbruik van domeinnamen en verdachte betalingsmethoden. Controleer of er een slotje voor de domeinnaam staat.

Black Friday verwijst naar de dag van waanzinnige kerstinkopen die traditioneel volgt op Thanksgiving. Elke retailer kijkt uit naar deze dag, omdat het wordt beschouwd als de eerste grote verkoopdag van de feestdagen. Veel shoppers kijken echter uit naar Black Friday-deals omdat ze maanden van tevoren beginnen met het plannen van hun kerstinkopen. Afgezien van Black Friday is er ook een Cyber ​​Monday – en beide dagen staan ​​​​vol met geweldige verkopen voor online shoppers.

Om te begrijpen wat Black Friday en Cyber ​​Monday zijn, moet u eerst begrijpen wat er gebeurt als consumenten wachten op Black Friday- of Cyber ​​Monday-deals. Consumenten beginnen weken of zelfs maanden van tevoren met het plannen van hun kerstinkopen. In die tijd zoeken shoppers naar de beste deals, zodat ze zo min mogelijk kunnen uitgeven terwijl ze de meeste cadeaus krijgen. Ze kunnen bijvoorbeeld eerder in het jaar op zoek gaan naar aanbiedingen voor speelgoed, zodat ze het tegen een lagere prijs kunnen kopen en geld kunnen sparen voor andere geschenken. Als Black Friday eenmaal rond is, rennen de meeste shoppers naar de winkels om hun kerstinkopen te doen. Ze weten dat deze verkopen niet lang zullen duren en ze willen hun favoriete deals niet missen.

Black Friday is een term die door retailers is bedacht na de beruchte beurscrash van 1929. Door dit voorval gingen veel retailers failliet – zozeer zelfs dat ze hun bedrijf een week moesten sluiten. Toen ondernemers echter de volgende maandag hun winkels openden, stroomden de shoppers binnen en begonnen goederen te kopen tegen bodemprijzen. Deze gebeurtenis werd bekend als Black Friday sinds bedrijven winst begonnen te maken na een week moeilijke tijden te hebben doorgemaakt. Sindsdien is Black Friday uitgegroeid tot de grootste winkeldag van de feestdagen in de VS – en het is geen wonder waarom! Consumenten wachten immers al weken op vakantiedeals!

Cyber ​​Monday is een online retailconcept dat analoog is aan Black Friday-verkoopdagen in fysieke winkels. Het is een kans voor online retailers zoals Amazon om de verkoop te stimuleren na een verkorte post-Thanksgiving-periode in vergelijking met die van Black Friday-weekendverkopen; daarom wordt het post-Thanksgiving-verkopen genoemd. Een manier waarop online retailers verkopen op Cyber ​​Monday, is door gratis verzending aan te bieden voor alle online geplaatste bestellingen gedurende deze periode van drie dagen; dat is iets dat traditionele fysieke winkels niet kunnen doen als ze gedurende deze periode winstgevend willen blijven. Vaak wordt de verkoop van Cyber ​​Monday uitgebreid tot dinsdag, aangezien online retailers op deze twee dagen doorgaans hogere verkopen ervaren dan op andere dagen tijdens de feestdagen.

Hoewel Black Friday traditioneel op de dag na Thanksgiving valt, geven sommige retailers er de voorkeur aan om het een dag vooruit te verplaatsen en in plaats daarvan verkopen op Thanksgiving Day aan te bieden. Hoewel deze praktijk controversieel blijft onder consumenten, biedt het één groot voordeel: meer uren voor consumenten die vroeg willen beginnen met winkelen voor de feestdagen. Dat gezegd hebbende, zijn de meeste traditionele winkels op Black Friday nog steeds open om 6 uur ’s ochtends met buitensporige verkoopprijzen en doorbuster-deals – dus het een dag opschuiven van Thanksgiving Day doet niets drastisch vanuit het perspectief van de consument. Het is gewoon een andere manier waarop de populaire cultuur ons idee van Thanksgiving Day heeft vervormd tot iets dat elk jaar meer op Kerstmis lijkt.

Zowel Black Friday als Cyber ​​Monday zijn synoniem geworden met winkelen voor de feestdagen dankzij het consumentengedrag rond deze voorwaarden. Terwijl traditionele retailers hun beste aanbiedingen nog steeds lanceren tijdens Black Friday-weekend, hebben online shoppers ook anticipatie opgebouwd voor Cyber ​​Monday – wat beide groepen gelijke kansen geeft om dit winkelseizoen geweldige deals te scoren! Bekijk nu de Riverty winkels, Afterpay winkels en Klarna winkels om te zien wie mee doen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website maakt gebruik van cookies, accepteer het gebruik van cookies voor de beste ervaring op de site.