Als je een horeca zaak hebt dan wil je als het even kan vooraf weten hoeveel gasten je op een dag kunt verwachten. Nu hangt het wel een beetje af van de aard van de zaak. Een lunchroom heeft het merendeel van de aanloop tussen 11.00 uur ’s morgens en pakweg 14.00 uur ’s middags. En vaak zijn het dezelfde mensen die een tafeltje uitkiezen voor een lunch met collega’s of vrienden. Maar heb je een restaurant dan kan het heel handig zijn als je vooraf weet voor hoeveel mensen je die dag moet koken en hoeveel er bediend moeten worden.

Grote groepen ontvangen

Natuurlijk is het leuk als er ineens een touringcar voor je zaak stopt en er stappen 40 mensen uit die bij je willen komen dineren. Maar als je daar even niet op had gerekend, dan moet je misschien wel nee verkopen. Had de groep gebruik kunnen maken van online tafelreservering dan had je je kunnen voorbereiden. Want zo’n grote groep is natuurlijk wel goud voor je omzet. Dan had je een extra kracht voor de keuken en in de bediening opgetrommeld en hadden jullie er samen je schouders onder gezet om het de groep naar de zin te maken. Daarom is het ideaal als je vooraf kunt plannen.

Inzicht in je omzet

Als je gebruikmaakt van een digitaal reserveringssysteem kun je daarin ook de geschiedenis van de afgelopen weken terugzien. Zo kun je zien hoeveel gasten er gemiddeld per dag of per avond komen eten. Deze data zijn natuurlijk heel handig voor het maken van een planning. Niet alleen voor je personeel maar ook voor het bestellen van voorraden. Als je weet hoeveel mensen er gemiddeld komen en wat de drukke dagen zijn, dan kun je daarop inspelen. Natuurlijk zijn daar ook statistieken voor, maar wie weet werkt het bij jouw zaak net een beetje anders dan de landelijke gemiddelden. Als je je zaak ooit wilt verkopen kun je aan een eventuele opvolger gemakkelijk laten zien wat de verwachtingen zijn qua omzet en winst. Dit soort informatie heeft een opvolger nodig om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen of hij je zaak wel of niet wil overnemen en wat een goede prijs is.

Kies voor een betrouwbaar reserveringssysteem

Als je besluit om je reserveringen te gaan digitaliseren, dan kun je kiezen uit verschillende systemen. Kies je voor een systeem van booqsolutions.com/nl dan heb je tal van handige mogelijkheden. Gasten kunnen hiermee bijvoorbeeld ook reserveren via sociale media platforms en direct via Google. Google kan jouw restaurant aanbevelen als optie als iemand in de omgeving zoekt naar een eetgelegenheid. Hier kunnen ook reviews aan worden gekoppeld. Goede referenties zijn vaak een betere reclame dan wat dan ook. Veel mensen gaan af op de mening van gasten om wel of geen tafeltje te reserveren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website maakt gebruik van cookies, accepteer het gebruik van cookies voor de beste ervaring op de site.