mediamarkt achteraf betalen

achteraf betalenAchteraf betalen

Trustpilot score:
Website Bezoeken

De geschiedenis van Mediamarkt.nl

Mediamarkt, een keten van warenhuizen, is een van de meest succesvolle retailers ter wereld. Mediamarkt, opgericht in 1919 door een Duitse zakenman, breidde aanvankelijk uit van Duitsland naar andere landen in Europa. Het werd ook populair onder internationale reizigers. Uiteindelijk besloot het bedrijf uit te breiden naar andere retailmarkten door speciaalzaken te openen.

Deze trend komt de laatste tijd in een stroomversnelling doordat steeds meer consumenten de voorkeur geven aan online winkelen. Tegelijkertijd profiteren fysieke winkels van het toegenomen bezoekersverkeer van Amazon en andere e-commercesites. Het model van het openen van speciaalzaken lijkt te verschuiven naar een online winkelmodel waarbij de voorraad op elk moment via internet toegankelijk is. Op die manier kunnen shoppers vinden wat ze willen zonder de deur uit te gaan.

Hoe heeft Mediamarkt.nl de markt veranderd

Aanvankelijk verkocht Mediamarkt producten die traditionele noties van de Duitse cultuur en woninginrichtingstrends vertegenwoordigden. Deze producten zijn vandaag de dag nog steeds verkrijgbaar onder de naam ‘Mediamarkt’. Eigenaren van warenhuizen zullen hun winkels meestal voorzien van de naam van hun bedrijf, dus ze worden vaak ‘Mediamarkt’ genoemd. Hoewel minder gebruikelijk, kun je deze winkels ook vinden met de naam ‘Fenamarkt’ of ‘Mediamarkts’. Bovendien hebben verschillende andere bedrijven spin-offbedrijven opgericht die vergelijkbare goederen onder verschillende merknamen verkopen. In sommige gevallen zijn spin-offbedrijven specifiek ontworpen om negatieve feedback van Mediamarkt-klanten over inferieure koopwaar of onethische praktijken tegen te gaan. Een bedrijf genaamd ‘Kotthaus’ verkoopt bijvoorbeeld afgeprijsde kunst- en decorartikelen om rechtstreeks te concurreren met Mediamarkt.

Het bedrijf heeft momenteel meer dan 280 warenhuizen verspreid over Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Naast reguliere warenhuizen hebben ze ook flagshipstores en conceptstores. Een van hun flagshipstores werd in 2008 geopend in Passau, Duitsland; het wordt beschouwd als een van de mooiste warenhuizen van heel Europa. Het gebouw zelf is versierd met kunstwerken en sculpturen van hedendaagse kunstenaars; deze artistieke flair strekt zich ook uit in het interieurontwerp. Het interieurontwerpteam werkte nauw samen met regionale kunstenaars om een ​​authentieke look te creëren die de regionale smaken en tradities vertegenwoordigt. Dit interieurontwerp ziet er niet alleen geweldig uit, maar maakt het ook gemakkelijk voor klanten om zonder problemen door de winkel te navigeren. Dit maakt het gemakkelijk voor klanten om te vinden wat ze zoeken zonder moeite of lange rijen.

Online winkelen is nog steeds goed voor een klein percentage van de totale verkoopaantallen voor Mediamarkt vergeleken met fysieke winkelverkopen. Dit is echter niet verwonderlijk gezien het gemak waarmee fysiek winkelen wordt vergeleken met online winkelen. Bovendien is het niet nodig om te reizen of in de rij te wachten wanneer een artikel meteen beschikbaar is wanneer het u uitkomt. Uiteindelijk hebben shoppers verschillende opties als het gaat om aankopen bij Mediamarkt: ze kunnen persoonlijk of online winkelen. Beide modi zijn handig om verschillende redenen en hebben hun voordelen ten opzichte van de andere methoden op basis van hun individuele beperkingen en voordelen. Mediamarkt heeft verschillende succesvolle marketingcampagnes gehad die gericht waren op internationale doelgroepen, aangezien de meeste van hun winkels buiten Duitsland zijn gevestigd. Hun eerste wereldwijde marketingcampagne was gericht op Chinese toeristen die Duitsland in 2017 bezochten met souvenirs met personages uit Chinese anime-shows die populair zijn bij deze demografische groep. Dit werd gevolgd door een campagne met populaire Griekse kinderpersonages die Griekse producten zoals tsakistones (Griekse honing) en ouzo-likeur promoten onder Europese toeristen die Griekenland in 2018 bezochten. Deze campagnes zijn een geweldige manier voor kleinere landen zoals Griekenland of China om hun goederen te promoten overzee zonder geld uit te geven aan dure marketingcampagnes van multinationale ondernemingen zoals Mediamarkt dat voor Duitsland zelf doet.

Een wereldwijde franchise met sterke marketingstrategieën, meerdere fysieke winkelformules en een online winkel – Mediamarkt is een van de meest succesvolle retailbedrijven ter wereld! Ze breiden momenteel hun winkelaantallen internationaal uit, terwijl ze ook nog steeds sterke online verkoopcijfers behouden. Hopelijk kunnen ze in de toekomst zowel fysieke als online verkoopaantallen blijven groeien!

Achteraf betalen bij Media markt

Mediamarkt, de grootste elektronicaketen in Nederland en misschien zelfs wel in Europa. Bij Mediamarkt vind je alle elektronische apparaten die je in het dagelijks leven nodig hebt. Het uitgebreide aanbod van apparaten van de beste A-merken in combinatie met deskundig advies van goed getraind personeel, heeft ervoor gezorgd dat vrijwel iedereen in Nederland wel eens in een Mediamarkt winkel is geweest. 

Maar Mediamarkt heeft ook een uitstekende webshop waar je 24/7 kan zoeken naar al deze elektronische apparaten. En ja, achteraf betalen bij Mediamarkt is mogelijk. Op 2 verschillende manieren zelfs!

Op verschillende manieren achteraf betalen bij Mediamarkt 

Achteraf betalen bij Mediamarkt kan op 2 verschillende manieren. Alhoewel één van deze manier niet 100% achteraf betalen is (Santander), willen we je deze optie toch kort uitleggen. 

Klarna achteraf betalen

De eerste optie, en tevens de optie waarbij je 100% van het aankoopbedrag achteraf kan betalen, is Klarna. Door Klarna als betaalmethode tijdens het online afrekenen bij Mediamarkt te selecteren, hoef je pas 30 dagen nadat Mediamarkt jouw bestelling heeft verzonden, het aankoopbedrag te betalen. Wel is het verreist dat je een account hebt bij Klarna. Jouw aankoop bij Mediamarkt wordt vervolgens in jouw Klarna account geregistreerd en dient binnen 30 dagen betaald te worden via jouw eigen Klarna account. Dit kan gemakkelijk met bijvoorbeeld Ideal of creditcard. 

Santander in termijnen betalen

Liever per maand een deel van het aankoopbedrag betalen? Dat kan met de betaalmethode Santander. Let op, want deze betaalmethode is alleen mogelijk bij aankopen met een aanschafwaarde tussen de 250 en 5000 euro. Je kan zelf kiezen in hoeveel maanden je het bedrag wilt afbetalen. Wel betaal je dan een jaarlijks rentepercentage. 

De ideale klantbeleving bij Mediamarkt

Mediamarkt werkt al jaren aan de ideale klantbeleving. Of iets ideaal is, is voor ieder persoon natuurlijk anders, maar Mediamarkt laat zien om de klantbeleving voor een zo breed mogelijke groep te optimaliseren. Dit doen ze vooral in hun fysieke winkels, maar ook online doet Mediamarkt er alles aan de beleving telkens weer te verbeteren. De optie om achteraf te betalen is daar natuurlijk een goed voorbeeld van.

De fysieke klantbeleving

Wie kent de grote winkels van Mediamarkt niet? Je stapt binnen en stapt in een wereld van de meest innovatieve elektronische apparaten waar in elke hoek en tussen elk gangpad alle mogelijke opties per apparaat tentoongesteld staan. Het is bijna niet mogelijk om niet het apparaat te kunnen vinden waar je voor naar de winkel bent gekomen. 

En dan staat daar een vriendelijk medewerker van de mediamarkt die je alles kan vertellen over het apparaat waar jij naar opzoek bent. De medewerker kan jou perfect vertellen welk merk het beste bij jou past. Vervolgens kan je het zelf nog uitproberen ook! 

Die uitgebreide winkels, met dat goed getrainde personeel zijn niet de enige redenen om naar de Mediamarkt te gaan. Ze hebben ook uitstekende voorwaarden. Zo heb je tot 100 dagen de tijd om je eventueel te bedenken over je aankoop. Ook heb je vaak uitstekende garantievoorwaarden en biedt Mediamarkt aan om je product gratis te repareren indien dit mogelijk is. 

Online klantbeleving

Een indrukwekkende winkel met geluiden, visuele beelden en duizenden producten kan online moeilijk overtroffen worden. Toch is de webshop van Mediamarkt zeer overzichtelijk en proberen ze online er alles aan te doen om jou een goede beleving te geven. 

Zo zijn er verschillende extra services waar je online van kan profiteren. De Mediamarkt club is daar een voorbeeld van. Door je gratis aan te melden profiteer je van allerlei voordelen waardoor je als online klant extra kan profiteren. 

Uiteraard is de mogelijkheid om achteraf te betalen bij Mediamarkt ook een goed voorbeeld van hoe de online klantbeleving beïnvloed wordt. 

Ga naar website

Er zijn nog geen beoordelingen. Schrijf als eerste er een.

0
Rated 0 out of 5
0 van 5 sterren (op basis van 0 reviews)
Uitstekend0%
Heel goed0%
Gemiddeld0%
Slecht0%
Verschrikkelijk0%